Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 60 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: szomb. ápr. 08, 2017 8:24 pm 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 05, 2013 1:27 pm
Hozzászólások: 139
Tartózkodási hely: Baranya megye .Pécs
Üdv Isti.
Gratulálok pofás lett a géped.
Néhány gondolat a súlyozással kapcsolatban.
Én annó nem súlyoztam,mert menetkészen 2,7 kg volt a CC. De a 4 év alatt ezt felhíulaltam 3 kg -ra.
Tehát ha a tapadás lesz a lényeg akkor kerekekre érdemes súlyt rakni.
De az igazi scale mozgást akkor éred el ha az alvázon van a súly. Viszont ezzel azt éred el hogy borulékonyabb is lesz.
Egy kicsi észrevétel a videó alapján.
Ha jól látom akkor ki-be rugózáskor a hátsó tengely nem csak függőlegesen mozog,hanem előre-hátra is. Tehát olyan mintha a hátulja is fordulna.
Ha ez így van,akkor úgy jártál mint én annó.
A linkek hosszával tudod ezt orvosolni.
Pepecs munka ,de megéri.
És nem lesz több gond a nagy forduló körrel még egy domboldalban sem.

Sok sikert a géphez.

_________________
Tamiya CC01:
Mitsubishi L200 Warrior
Mitsubishi Lancer Dakar
Hobao Hyper 7. TQ


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: vas. ápr. 09, 2017 10:59 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Budapest
Badrobee,
Köszönöm szépen a kedves szavakat és az előremutató tanácsokat. :)
A súlyozással egyelőre elégedett vagyok,de kevés helyen volt lehetőségem tesztelni. Tehát később még változhat a súlyelosztás, de akár az össztömeg is.
Bizony, a hátsó tengely mozgásán még kell csiszolnom. Ebből is látszik, hogy még rutintalan vagyok. :) (De igyekszem!) Azonban szeretném megőrizni a jelenlegi kiharcolt hasmagasságot és "szellősséget", ami jelenleg jellemzi az autó alsó felét.
Üdv,
I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: hétf. ápr. 24, 2017 9:07 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Túl vagyunk az első éles bevetésen: HRCCT 2017.04.23. (Gödöllő és Valkó közötti fenyvesben). C1 Street kategória 4. helyen végeztünk, de nem a helyezés itt a lényeg. A versenyen készült képekből és videókból biztosra veszem, hogy az operatőrök jóvoltából itt is megosztható lesz majd néhány gusztusos felvétel. :) Addig is pár saját.

Hazaérkezvén:
Kép

Csapatképek a helyszínen:
Kép
Kép
Kép

A LÉNYEG számomra az volt, hogy az FJ "vasaltan", kultúrált módon végig tudja-e csinálni a pályákat úgy, hogy ráadásul én magam egyelőre nem vagyok egy rutinos sofőr. Ha jól láttam, a versenyre az összes kategóriába nevezett közel harminc autó közül ő volt az egyetlen CC01. Megmérettetett tehát, hogy az elmúlt bő félévben kigondolt műszaki megoldások mennyire működnek jól a gyakorlatban. Divatos szóval élve: élet- és/vagy versenyképesek-e ezek a megoldások?

Boldogan mehettem haza, mert azt a választ kaptam: igen, életképesek. Bizonyos körülmények között még versenyképesek is. Ez utóbbira jó példa, hogy mindössze egyszer kellett (volna) csörlőznöm, a többi helyen szépen és puhán fel-, le- vagy átmászott. Az érintőhibák szinte kivétel nélkül a türelmetlenségemből fakadtak. Lehellet-finoman adagolható gáz/nyomaték, jól fordul, nem hasal fel, nem borul könnyen, jól tapad. Természetesen előnyt jelentett több kapunál is, hogy kicsi az autó. A szabályzat szerinti minimum-méretek közelében van. Az áramfogyasztása megdöbbentően jónak tűnik. Egy korábbi bejegyzésemben már említettem, hogy 2650 mAh névleges kapacitású 2S LiPo helikopter-akksikat használok a CC01-ekben. A verseny előtti este teljesen feltöltöttem őket, de végül csak egyet használtam el (félig se! - tehát a cellákban még 3,78 V feszültség volt egyenként), pedig a két pálya teljesítése után jócskán mókáztam még a többiekkel a fák között, konvojban és szólóban is.
A csörlőm azonban gyenge (legalábbis az autó tömegéhez képest), azt idővel "upgrade"-elni kell.

Hogy mindezt miként sikerült elérni, lépésről lépésre visszakereshetitek itt, a bejegyzések között.

Amivel még adós vagyok fotók szintjén, az a hátsó tengely felfüggesztésének végleges változata. Mint oly sok minden ezen az autón, ez sem követi feltétlenül az általánosan alkalmazott tuningokat. 80 százalékban egy sztenderd GPM 4-link kittet láttok, de a rövidebb pár link helyett újabb két hosszú rúd (kék színben) nyúlik előre a hátsó tengely közepéről, s azok nem a megszokott kötési pontokon rögzülnek, hanem keresztezve a fő-linkeket, a gyárilag küszöbtartóknak szánt rögzítési pontokban érnek véget. Tegnap ez a része is jól vizsgázott az autónak.

Kép

Üdvözlettel:
I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: szer. ápr. 26, 2017 9:27 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Budapest
BadRobee írta:
Ha jól látom akkor ki-be rugózáskor a hátsó tengely nem csak függőlegesen mozog,hanem előre-hátra is. Tehát olyan mintha a hátulja is fordulna.


Badrobee,
megfogadtam a tanácsod és tovább mókáztam a linkekkel. Az előző bejegyzésemben közölt képen már a végleges, a versenyen is használt konfiguráció látható (a négy hosszú linkkel). Tökéletesen megszűnt a "fordulós" effektus. :)
A Te CC-projektjeid hogy állnak?
üdv: I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: szer. máj. 03, 2017 3:19 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Napalm sporttárs jóvoltából gyönyörű képekkel illusztrálhatom az autó (és jómagam) legelső versenyszereplésének néhány pillanatát.

Ezúton is köszönöm, Napalm! :)

Reggeli gépátvétel:
Kép

Egy kapu előtt, benne, utána:
Kép
Kép

A "billegetőben" jól vizsgázott a lengőkaros első futómű (beleértve a REELY alu gátlókat) is:
Kép

Az alsó pálya vége felé elhelyezett sziklára való felhajtásnál, a rajta való magfordulásnál, illetve a lehajtásnál a kapuérintés nélküli teljesítést segítette az autó viszonylag kis mérete:
Kép

Több "gödrös" helyzetben próbára tettük az elülső terepszöget (megközelítési szög). Jónak bizonyult:
Kép

Nem kiemelkedően jó, de elégedett vagyok a maximális oldaldőléssel. Főleg annak tükrében, hogy a pickup-felépítményekhez képest magasabb autóról beszélünk, ráadásul szinte minden kötelező tartozék a tetőcsomagtartón kaphatott csak helyet, ami mellesleg acélból van:
Kép

Kapaszkodóképesség: rendben! A legjobban talán azt élveztem mindkét pálya teljesítése közben, hogy egyrészt jól tapadtak a kerekek, másrészt erőlködés nélkül, lehelletfinom gázadagolás mellett tudtam manőverezni a legmeredekebb helyeken is. Megállapítom, hogy jó döntés volt az rc4wd-s 3:1 lassító és a 45T motor kombináció.
Kép

üdv: I.


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Isti pén. jún. 16, 2017 12:20 pm-kor.

Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: pén. jún. 16, 2017 9:50 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

A gödöllői futam relatív sikerei és jó érzete után eljött az igazság pillanata: Budaörs. Sziklás katlan...

Sokat nem akarok fanyalogni, de be kellett látnom, hogy kell még tanulnom. Elsősorban vezetés terén. Emellett volt néhány műszaki jelenség is, amit orvosolnom kell.
Ezek a következők:
- gyengének bizonyult a készen vásárolt csörlő. Emelkedőn haladás közbeni rásegítésnél hibátlanul tette a dolgát. Ám amikor hátára vagy oldalára borítottam az autót (ami sajnos háromszor is előfordult), nem bírtam talpára állítani a csörlővel. Volt olyan szorult helyzet, ahol meg sem bírta.
MEGOLDÁS: szervóból házilag új csörlőt készíteni.
- az elülső lengőkarok nem mozogtak eleget. Ami a gödöllői erdőtalajon remek artikulációnak tűnt, az most a levegőben meredező negyedik kerék látványával rémisztgette a szemlélőket.
MEGOLDÁS: egy mérettel kisebb/puhább rugó a gátlóra.
- több helyen érezhető volt, hogy nehéz az autó, illetve lehetne még javítani a súlypontján.
MEGOLDÁS: Egyrészt a tetőcsomagtartón hurcolt kiegészítők redukálása a szükséges minimumra, másrészt a teknőben elhelyezett súlyok ritkítása. Ez utóbbira azért is szükség van, mert a menetirány szerinti jobb oldalra bekerülő 2-es számú (csörlő-)szervó kéri a neki járó helyet.

Az ügyetlen, kapkodós vezetésemre mentség nincs. Az egyetlen MEGOLDÁS az, hogy többet kell gyakorolnom kemény terepen. Bízom benne, hogy feleségem és három lányom partner lesz ebben. ;)

A fent leírt cselekmények közül a szervó elhelyezését tartom érdemesnek képekkel is illusztrálni. Azt el kell mondanom elöljáróban, hogy CC01-tulajdonosok körében gyakran alkalmazott megoldást választottam. Nevezetesen a '90-es években, még a mechanikus menetszabályzók korában született CC01-teknőnek azon a pontján helyeztem el a csörlőszervót, ami az eredeti tervek szerint (és azóta változatlanul gyártott) a menetszabályzó potméterét tekergető szervónak lett kiépítve.
A "szervóherélést" és csörlőként való feltámasztsának tudományát Nagy Elődeinktől vettem:
http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=39&t=72

Elfekvőben volt egy hibásan vásárolt, 9 kg-os Carson versenyszervó. Fém mechanika, fém ház. Annak külön örültem, hogy egyetlen műanyag fogaskerék sem volt a mechanikában. Tudvalevő ugyanis, hogy sok gyártó a fémmechanikás szervókba is berak egy műanyag fogaskereket, hogy "vészhelyzetben" az darálódjon el inkább ahelyett, hogy a fém törjön/pattanjon valahol. Alanyunknál azonban nem ez a helyzet, szóval örülünk. :)
A vezérlés maradt önálló, külön kis távkapcsoló és betáp elektronika. A csörlőkábelt - tanulva kollégáktól - 1,5 mm-es kőműves zsinórból készítettem. A kábel megvezetésére nem csövet, hanem gömbcsuklókat használtam, illetve elől változatlan helyen maradt az ún. fairlead.

Kép

Kép

Kép

Üdv: I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: pén. jún. 16, 2017 11:37 am 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 3977
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hi

No igen, erről beszéltünk telefonon. ;)

Az előző hozzászólásban cseréld ki a képeket kisebbre. Köszönöm.

Üdv: Leo

_________________
RC4WD TF2 + LC70, Red JK, '53 Dodge M37,
SCX10 Mercedes G, Jeep Wrangler, VP Jeep G6 Falken
Vaterra Pajero long, MST Jeep, GRT05, TT Subaru,
- HRCCT TEAM DRIVER - RC4WD TEAM DRIVER - SCALERFAB TEAM DRIVER - CRAWLERKELLER TEAM DRIVER -
Kép
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: pén. jún. 16, 2017 12:26 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Budapest
Leowrc írta:
Hi

No igen, erről beszéltünk telefonon. ;)

Az előző hozzászólásban cseréld ki a képeket kisebbre. Köszönöm.

Üdv: Leo


Stimmt. Köszönöm a konzultációt.
A korábbi bejegyzés nagyméretű képei cserélve.
I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: szomb. júl. 22, 2017 1:35 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Budapest
A mai dorogi megmérettetésre már úgy érkezik az autó, hogy a csörlő újragondolásán felül további módosításokat végeztem.

Összegezve azt mondhatnám: igyekeztem lejjebb szállítani az autó súlypontját úgy, hogy közben könnyebb is legyen. És kapott két reflektort előre, hogy jól lássunk éjjel. :)

Képekben:

Lejjebb engedtem a kasznit kb. 4 mm-rel. Ehhez kereket is kellett cserélni. Az új kombó RC4WD Prowler (95,5 mm gumiátmérő a korábbi 100 mm helyett).

Kép

A szükséges minimumra csökkentettem a tetőcsomagtartón hurcolt motyó mennyiségét.

Kép

Csökkentettem a teknőben elhelyezett súlymennyiséget, illetve a korábbinál még lentebb sikerült elhelyezni az akksit. Egyúttal kifinomultabb megoldást alkalmaztam az akkutartó tálca kialakítására. Elektronikai egységek és kábelek szintén újrarendezve (erre a 4 mm-rel leengedett kaszni miatt is szükség volt).

Kép

Kép


A következő képen pedig egymás mellett látható az eredeti Tamiya lexan testvér és az XQ Toys keménykasznis szívemcsücske. Ez előbbi belső értékeivel nem untatlak most benneteket, de sok szempontból kifejezetten letisztult munkának tartom (minden fontos fém feljavítás megvolt, HPI áttételes hajtás, acél kihajtások és központi fogaskerék, illetve a lexan kaszni védelme érdekében haspáncél-szerű küszöbök, s ugyanez hátrafelé is).

Kép

Üdv: I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: csüt. aug. 31, 2017 6:52 am 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 3977
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hi

Na igy már jobb egy kicsit.

Üdv: Leo

_________________
RC4WD TF2 + LC70, Red JK, '53 Dodge M37,
SCX10 Mercedes G, Jeep Wrangler, VP Jeep G6 Falken
Vaterra Pajero long, MST Jeep, GRT05, TT Subaru,
- HRCCT TEAM DRIVER - RC4WD TEAM DRIVER - SCALERFAB TEAM DRIVER - CRAWLERKELLER TEAM DRIVER -
Kép
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 60 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség