Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 58 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: szomb. ápr. 08, 2017 8:24 pm 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 05, 2013 1:27 pm
Hozzászólások: 136
Tartózkodási hely: Baranya megye .Pécs
Üdv Isti.
Gratulálok pofás lett a géped.
Néhány gondolat a súlyozással kapcsolatban.
Én annó nem súlyoztam,mert menetkészen 2,7 kg volt a CC. De a 4 év alatt ezt felhíulaltam 3 kg -ra.
Tehát ha a tapadás lesz a lényeg akkor kerekekre érdemes súlyt rakni.
De az igazi scale mozgást akkor éred el ha az alvázon van a súly. Viszont ezzel azt éred el hogy borulékonyabb is lesz.
Egy kicsi észrevétel a videó alapján.
Ha jól látom akkor ki-be rugózáskor a hátsó tengely nem csak függőlegesen mozog,hanem előre-hátra is. Tehát olyan mintha a hátulja is fordulna.
Ha ez így van,akkor úgy jártál mint én annó.
A linkek hosszával tudod ezt orvosolni.
Pepecs munka ,de megéri.
És nem lesz több gond a nagy forduló körrel még egy domboldalban sem.

Sok sikert a géphez.

_________________
Tamiya CC01:
Mitsubishi L200 Warrior
Mitsubishi Lancer Dakar
Hobao Hyper 7. TQ


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: vas. ápr. 09, 2017 10:59 am 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: Budapest
Badrobee,
Köszönöm szépen a kedves szavakat és az előremutató tanácsokat. :)
A súlyozással egyelőre elégedett vagyok,de kevés helyen volt lehetőségem tesztelni. Tehát később még változhat a súlyelosztás, de akár az össztömeg is.
Bizony, a hátsó tengely mozgásán még kell csiszolnom. Ebből is látszik, hogy még rutintalan vagyok. :) (De igyekszem!) Azonban szeretném megőrizni a jelenlegi kiharcolt hasmagasságot és "szellősséget", ami jelenleg jellemzi az autó alsó felét.
Üdv,
I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: hétf. ápr. 24, 2017 9:07 am 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Túl vagyunk az első éles bevetésen: HRCCT 2017.04.23. (Gödöllő és Valkó közötti fenyvesben). C1 Street kategória 4. helyen végeztünk, de nem a helyezés itt a lényeg. A versenyen készült képekből és videókból biztosra veszem, hogy az operatőrök jóvoltából itt is megosztható lesz majd néhány gusztusos felvétel. :) Addig is pár saját.

Hazaérkezvén:
Kép

Csapatképek a helyszínen:
Kép
Kép
Kép

A LÉNYEG számomra az volt, hogy az FJ "vasaltan", kultúrált módon végig tudja-e csinálni a pályákat úgy, hogy ráadásul én magam egyelőre nem vagyok egy rutinos sofőr. Ha jól láttam, a versenyre az összes kategóriába nevezett közel harminc autó közül ő volt az egyetlen CC01. Megmérettetett tehát, hogy az elmúlt bő félévben kigondolt műszaki megoldások mennyire működnek jól a gyakorlatban. Divatos szóval élve: élet- és/vagy versenyképesek-e ezek a megoldások?

Boldogan mehettem haza, mert azt a választ kaptam: igen, életképesek. Bizonyos körülmények között még versenyképesek is. Ez utóbbira jó példa, hogy mindössze egyszer kellett (volna) csörlőznöm, a többi helyen szépen és puhán fel-, le- vagy átmászott. Az érintőhibák szinte kivétel nélkül a türelmetlenségemből fakadtak. Lehellet-finoman adagolható gáz/nyomaték, jól fordul, nem hasal fel, nem borul könnyen, jól tapad. Természetesen előnyt jelentett több kapunál is, hogy kicsi az autó. A szabályzat szerinti minimum-méretek közelében van. Az áramfogyasztása megdöbbentően jónak tűnik. Egy korábbi bejegyzésemben már említettem, hogy 2650 mAh névleges kapacitású 2S LiPo helikopter-akksikat használok a CC01-ekben. A verseny előtti este teljesen feltöltöttem őket, de végül csak egyet használtam el (félig se! - tehát a cellákban még 3,78 V feszültség volt egyenként), pedig a két pálya teljesítése után jócskán mókáztam még a többiekkel a fák között, konvojban és szólóban is.
A csörlőm azonban gyenge (legalábbis az autó tömegéhez képest), azt idővel "upgrade"-elni kell.

Hogy mindezt miként sikerült elérni, lépésről lépésre visszakereshetitek itt, a bejegyzések között.

Amivel még adós vagyok fotók szintjén, az a hátsó tengely felfüggesztésének végleges változata. Mint oly sok minden ezen az autón, ez sem követi feltétlenül az általánosan alkalmazott tuningokat. 80 százalékban egy sztenderd GPM 4-link kittet láttok, de a rövidebb pár link helyett újabb két hosszú rúd (kék színben) nyúlik előre a hátsó tengely közepéről, s azok nem a megszokott kötési pontokon rögzülnek, hanem keresztezve a fő-linkeket, a gyárilag küszöbtartóknak szánt rögzítési pontokban érnek véget. Tegnap ez a része is jól vizsgázott az autónak.

Kép

Üdvözlettel:
I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: szer. ápr. 26, 2017 9:27 am 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: Budapest
BadRobee írta:
Ha jól látom akkor ki-be rugózáskor a hátsó tengely nem csak függőlegesen mozog,hanem előre-hátra is. Tehát olyan mintha a hátulja is fordulna.


Badrobee,
megfogadtam a tanácsod és tovább mókáztam a linkekkel. Az előző bejegyzésemben közölt képen már a végleges, a versenyen is használt konfiguráció látható (a négy hosszú linkkel). Tökéletesen megszűnt a "fordulós" effektus. :)
A Te CC-projektjeid hogy állnak?
üdv: I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: szer. máj. 03, 2017 3:19 pm 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Napalm sporttárs jóvoltából gyönyörű képekkel illusztrálhatom az autó (és jómagam) legelső versenyszereplésének néhány pillanatát.

Ezúton is köszönöm, Napalm! :)

Reggeli gépátvétel:
Kép

Egy kapu előtt, benne, utána:
Kép
Kép

A "billegetőben" jól vizsgázott a lengőkaros első futómű (beleértve a REELY alu gátlókat) is:
Kép

Az alsó pálya vége felé elhelyezett sziklára való felhajtásnál, a rajta való magfordulásnál, illetve a lehajtásnál a kapuérintés nélküli teljesítést segítette az autó viszonylag kis mérete:
Kép

Több "gödrös" helyzetben próbára tettük az elülső terepszöget (megközelítési szög). Jónak bizonyult:
Kép

Nem kiemelkedően jó, de elégedett vagyok a maximális oldaldőléssel. Főleg annak tükrében, hogy a pickup-felépítményekhez képest magasabb autóról beszélünk, ráadásul szinte minden kötelező tartozék a tetőcsomagtartón kaphatott csak helyet, ami mellesleg acélból van:
Kép

Kapaszkodóképesség: rendben! A legjobban talán azt élveztem mindkét pálya teljesítése közben, hogy egyrészt jól tapadtak a kerekek, másrészt erőlködés nélkül, lehelletfinom gázadagolás mellett tudtam manőverezni a legmeredekebb helyeken is. Megállapítom, hogy jó döntés volt az rc4wd-s 3:1 lassító és a 45T motor kombináció.
Kép

üdv: I.


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Isti pén. jún. 16, 2017 12:20 pm-kor.

Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: pén. jún. 16, 2017 9:50 am 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

A gödöllői futam relatív sikerei és jó érzete után eljött az igazság pillanata: Budaörs. Sziklás katlan...

Sokat nem akarok fanyalogni, de be kellett látnom, hogy kell még tanulnom. Elsősorban vezetés terén. Emellett volt néhány műszaki jelenség is, amit orvosolnom kell.
Ezek a következők:
- gyengének bizonyult a készen vásárolt csörlő. Emelkedőn haladás közbeni rásegítésnél hibátlanul tette a dolgát. Ám amikor hátára vagy oldalára borítottam az autót (ami sajnos háromszor is előfordult), nem bírtam talpára állítani a csörlővel. Volt olyan szorult helyzet, ahol meg sem bírta.
MEGOLDÁS: szervóból házilag új csörlőt készíteni.
- az elülső lengőkarok nem mozogtak eleget. Ami a gödöllői erdőtalajon remek artikulációnak tűnt, az most a levegőben meredező negyedik kerék látványával rémisztgette a szemlélőket.
MEGOLDÁS: egy mérettel kisebb/puhább rugó a gátlóra.
- több helyen érezhető volt, hogy nehéz az autó, illetve lehetne még javítani a súlypontján.
MEGOLDÁS: Egyrészt a tetőcsomagtartón hurcolt kiegészítők redukálása a szükséges minimumra, másrészt a teknőben elhelyezett súlyok ritkítása. Ez utóbbira azért is szükség van, mert a menetirány szerinti jobb oldalra bekerülő 2-es számú (csörlő-)szervó kéri a neki járó helyet.

Az ügyetlen, kapkodós vezetésemre mentség nincs. Az egyetlen MEGOLDÁS az, hogy többet kell gyakorolnom kemény terepen. Bízom benne, hogy feleségem és három lányom partner lesz ebben. ;)

A fent leírt cselekmények közül a szervó elhelyezését tartom érdemesnek képekkel is illusztrálni. Azt el kell mondanom elöljáróban, hogy CC01-tulajdonosok körében gyakran alkalmazott megoldást választottam. Nevezetesen a '90-es években, még a mechanikus menetszabályzók korában született CC01-teknőnek azon a pontján helyeztem el a csörlőszervót, ami az eredeti tervek szerint (és azóta változatlanul gyártott) a menetszabályzó potméterét tekergető szervónak lett kiépítve.
A "szervóherélést" és csörlőként való feltámasztsának tudományát Nagy Elődeinktől vettem:
http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=39&t=72

Elfekvőben volt egy hibásan vásárolt, 9 kg-os Carson versenyszervó. Fém mechanika, fém ház. Annak külön örültem, hogy egyetlen műanyag fogaskerék sem volt a mechanikában. Tudvalevő ugyanis, hogy sok gyártó a fémmechanikás szervókba is berak egy műanyag fogaskereket, hogy "vészhelyzetben" az darálódjon el inkább ahelyett, hogy a fém törjön/pattanjon valahol. Alanyunknál azonban nem ez a helyzet, szóval örülünk. :)
A vezérlés maradt önálló, külön kis távkapcsoló és betáp elektronika. A csörlőkábelt - tanulva kollégáktól - 1,5 mm-es kőműves zsinórból készítettem. A kábel megvezetésére nem csövet, hanem gömbcsuklókat használtam, illetve elől változatlan helyen maradt az ún. fairlead.

Kép

Kép

Kép

Üdv: I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: pén. jún. 16, 2017 11:37 am 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 3939
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hi

No igen, erről beszéltünk telefonon. ;)

Az előző hozzászólásban cseréld ki a képeket kisebbre. Köszönöm.

Üdv: Leo

_________________
RC4WD TF2 + LC70, Red JK, '53 Dodge M37,
SCX10 Mercedes G, Jeep Wrangler, VP Jeep G6 Falken
Vaterra Pajero long, MST Jeep, GRT05, TT Subaru,
- HRCCT TEAM DRIVER - RC4WD TEAM DRIVER - SCALERFAB TEAM DRIVER - CRAWLERKELLER TEAM DRIVER -
Kép
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: CC01 FJ Cruiser - Street 2017
 Hozzászólás Elküldve: pén. jún. 16, 2017 12:26 pm 
Szalagszedő
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: Budapest
Leowrc írta:
Hi

No igen, erről beszéltünk telefonon. ;)

Az előző hozzászólásban cseréld ki a képeket kisebbre. Köszönöm.

Üdv: Leo


Stimmt. Köszönöm a konzultációt.
A korábbi bejegyzés nagyméretű képei cserélve.
I.


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 58 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6

Fórum kezdőlap » Trial építések » 1.9


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség