Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Trial építések » 2.2




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Tamiya CR01 - Ford F350
 Hozzászólás Elküldve: hétf. jan. 02, 2017 11:44 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 216
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Hosszú vajúdás eredménye ez az építés. Leóval is többször konzultáltam a szóban forgó alváz tárgyában, illetve rengeteg netes fórumot/videót végignéztem. Számos ellenérv, kritika és tökéletlenség/furcsaság sorakozott fel az alapvető szimpátiámmal szemben.
Végül győzött a szívemnek a piros-kék csillagos fele, ami a Tamiyához köt. :)

Meg aztán láttam, hogy itt, a 2.2-es fórumon viszonylag kevés téma nyílt. Örömmel konstatáltam azonban, hogy egy CR01 már szerepel a rengeteg "nagylábú" Axial között. :)

A koncepcióm az volt indulásnál, hogy ízig-vérig Tamiya autó épüljön. A lehető legkevesebb vagdosással. A kit-ben kapott Bronco lexan kaszni gyönyörű, de a tengelytáv természetesen nem stimmel. És mint említettem, nem akartam vagdosni; ami alól nem kivétel a gyárilag definiált tengelytáv sem. A Leótól vásárolt kemény F350 kasznim ezért végül itt kapott helyet, mivel tökéletesen stimmel a tengelytáv és az arányok. Nem beszélve a 100% Tamiya eredetről. ;)

Eleinte arra is gondoltam, hogy 2.2 helyett 1.9-es kerekekre épüljön, de (amint azt a lenti kép jól illusztrálja) a jelenleg nálam fellelhető 1.9-es gumik ezt nem teszik túl szép opcióvá. Így első körben a gyári 2.2-es lábakon áll majd, amit később lehet, hogy lecserélek Proline 1.9 Hyrax-ekre.

Nem tagadom, hogy a meglehetősen egyedi felfüggesztés csábított. Minden őt ért/érő kritika ellenére. Azt már most tudom, hogy a nehezebb kaszni miatt fogok betenni segédrugókat a gátlókba (amik eredetileg csak csillapítanának).

Jó hír, hogy a kit eleve golyóscsapágyakkal érkezik. A hidak összeszerelése nem bonyolult, de elég időigényes, mert nagyon sok az alkatrész és a csavarozni való.

Messze még a vége, jelenleg így néz ki. (mint írtam fentebb, a képeken próbaképpen 1.9-es kerekekkel és 108 mm-es gumikkal szerepel, de megépülni első körben a gyári 2.2-esekkel fog)

Kép

Kép

Kép

Kép

A remélt végeredmény ehhez fog közelíteni:
Kép

_________________
TEAM MODELL ZONA

Tamiya High-Lift Hilux (custom)
Tamiya High-Lift F350 (custom)
Tamiya CR-01:Hilux, FJ40
Tamiya CC-01: FJ Cruiser (kemény). FJ Cruiser (lexan), Robur LD2002, D90, LR3, Ford Explorer Sport Trac
Tamiya TL-01: MB G55
Tamiya WR-01: Twin Detonator
Tamiya MF-01X: Hilux (feat. NIKKO)
Carson MC-10: Hilux 4-door
Carson X-Crawlee Pro: Ford F100


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya CR01 - Ford F350
 Hozzászólás Elküldve: hétf. jan. 02, 2017 1:29 pm 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 3958
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hi

Bátor elképzelés...... hajrá!

Üdv: Leo

_________________
RC4WD TF2 + LC70, Red JK, '53 Dodge M37,
SCX10 Mercedes G, Jeep Wrangler, VP Jeep G6 Falken
Vaterra Pajero long, MST Jeep, GRT05, TT Subaru,
- HRCCT TEAM DRIVER - RC4WD TEAM DRIVER - SCALERFAB TEAM DRIVER - CRAWLERKELLER TEAM DRIVER -
Kép
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya CR01 - Ford F350
 Hozzászólás Elküldve: vas. jan. 15, 2017 2:32 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 216
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Sikerült érdemben haladni.
Elkészültem a teljes felfüggesztéssel (amibe vittem egy pici csavart) és a hajtáslánccal, továbbá az elektronika is bent van (kivéve a világítást és a csörlőt).

Fő állomások képekben:

A korábbi bejegyzésemben, amikor még csak éppen látszottak az alváz körvonalai, s még a gátlók sem voltak fent, előrevetítettem, hogy némileg módosítani fogom a gyárilag is elég egyedi "cantileveres" felfüggesztést. Erre azért van szükség, mert az F350 keménykaszni sokkal nehezebb, mint az eredeti Bronco lexan. Láttam youtube-on egy olyan videót, ahol különösebb átgondolás nélkül rádobtak egy ilyen kasznit a CR01-re (ráadásul le sem engedték kellően mélyre), s úgy imbolygott, mint egy részeg tengerész.
Mindezt úgy próbálom megelőzni, hogy egy-egy segédrugót helyeztem az egyébként rugó nélkülire tervezett gátlókba. Külön érdekesség ennél a felfüggesztésnél, hogy a gátlók épp ellenkezőleg mozognak, mint egy normál felfüggesztésnél: amikor a tengely az alvázhoz közeledik, akkor megnyúlik, amikor pedig elfelé távolodik a tengely, akkor összenyomódik. Nyugalmi állapotban tehát rövidebb, mint felfelé irányuló tengelykitérésnél.

Végeredményben tehát egészen szokatlan helyre, a dugattyú alá, a gátló belselyébe került a pici segédrugó. A gyári olaj helyett Ultimate Racing 400-as olajat használtam.

Kép

A hajtó- és osztómű kellemes meglepetés volt. Mem csak felépítése és tökéletes járása, hanem elhelyezése, következésképpen súlypontra gyakorolt hatása is. Valamiért arra számítottam, hogy a HL-hez jobban fog hasonlítani ez a része az autónak. És egyáltalán nem! Egyelőre az eredti Mabuchi motort tettem bele, mert elég jó az áttétel, de van esély, hogy idővel kap egy Tamiya CR-Tuned 35T-s tuning-mocit. Természetesen mindenütt jól méretezett, nagy csapágyak, külőnös tekintettel a spur-ra.

Kép

Érdemes megfigyelni a közeli képeken, hogy a tengelyekhez viszonyítva egyáltalán nincs magasan a motor és a hajtómű! Sőt, a HL-lel ellentétben itt nem a hajtómű fölé, hanem mellé került a motor, ami további értékes centiket jelent a súlypont szempontjából.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Itt pedig már bent van az elektronika is:

Kép

Ennek az autónak a "megítélésénél" szerintem fontos, hogy a láthatóan magasan lévő "vázpárokat" ne vázpárokként tekintsük. Legalábbis abból a szempontból ne, hogy nem ők adják a karosszéria "alsó" vezérsíkját. Hiszen ha legelső bejegyzésem képeit visszakeressük, ott is megfigyelhetjük, hogy a karosszériának nem a lökhárító vagy küszöb része, hanem inkább a motorháztető van egy síkban a vázpárokkal. Elfogadom akár azt a véleményt is, miszerint emiatt nem igazán "scale" az autó hagyományos értelemben, illetve beltér építésére szinte nincs is esély. A végeredmény azonban - legalábbis szerintem - így is szép és arányos lesz. Az akku gyári elhelyezése nagyon biztonságos és praktikus, de ez tényleg magasan van. Ha már egyben lesz az autó, akkor a mozgása és esetleges borulékonysága alapján mérlegelem, hogy áthelyezzem-e lejjebb. Helyet találni neki.

Az elektronikáról:
- a HL Hiluxhoz beszereztem korábban egy 6ch Carson távot. Arra gondoltam, hogy jópofa dolog lenne ezt az "unokatestvér" autót is arról a pultról vezetni. Szerencsémre az SG Modellben tartanak Csabiék egy olyan 4ch Carson vevőt (Carson Reflex Wheel PRO 3, 2.4 GHz, 4 ch, Cikkszám:500501533), amit egy szempillantás alatt tudtunk párosítani a 6ch pulttal. :) Így a később felkerülő csörlő és világítás távról kapcsolható lesz; ráadásul old-school stílusban. ;)
- 27T eredeti Mabuchi motor (egyelőre)
- Hobbywing 60A kefés crawler ESC (WP1060)
- Feetech digitális, fémmechanikájú szervó (FT5316M)

Üdv,
I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya CR01 - Ford F350
 Hozzászólás Elküldve: vas. jan. 15, 2017 6:48 pm 
Off-road Mester
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
Hozzászólások: 3958
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hi

Látom nem adod fel..... csak így tovább!

Üdv: Leo

_________________
RC4WD TF2 + LC70, Red JK, '53 Dodge M37,
SCX10 Mercedes G, Jeep Wrangler, VP Jeep G6 Falken
Vaterra Pajero long, MST Jeep, GRT05, TT Subaru,
- HRCCT TEAM DRIVER - RC4WD TEAM DRIVER - SCALERFAB TEAM DRIVER - CRAWLERKELLER TEAM DRIVER -
Kép
Kép


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya CR01 - Ford F350
 Hozzászólás Elküldve: hétf. jan. 16, 2017 6:30 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 216
Tartózkodási hely: Budapest
Leowrc írta:
Hi

Látom nem adod fel..... csak így tovább!

Üdv: Leo


Köszönöm a bátorítást, Leo. :)
Azt még nem tudom,h mennyire sikerül "jó" autót építeni belőle. Abban viszont biztos vagyok, h érdekes színfoltja lesz a találkozóknak, és hogy szerethető gép lesz. :)
Szép hetet,jó építést Mindenkinek!
I.


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya CR01 - Ford F350
 Hozzászólás Elküldve: kedd jan. 17, 2017 1:19 pm 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 216
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Újabb lépés előre.

Összeraktam és felsúlyoztam a kerekeket:

Kép

A hátsó kerekekbe 1 réteg (14x5g=70g), az első kerekekbe 2 réteg (29x5g=145g) súly ment kerekenként.

Kép

Lezártam az alváz két végét, amivel egyidőben felkerült a gyári gallytörő is. Ez utóbbi nem biztos, hogy maradhat, mert úgy saccolom, hogy nem fog elférni a Ford lökhárító előtt/alatt.

Kép

Kép

Kép

A következő képeken csak kísérletező jelleggel biggyesztettem fel a kasznit. A felfogatás módján még töprengek.

Kép

Kép

Kép

Kép

Üdv,
I.

_________________
TEAM MODELL ZONA

Tamiya High-Lift Hilux (custom)
Tamiya High-Lift F350 (custom)
Tamiya CR-01:Hilux, FJ40
Tamiya CC-01: FJ Cruiser (kemény). FJ Cruiser (lexan), Robur LD2002, D90, LR3, Ford Explorer Sport Trac
Tamiya TL-01: MB G55
Tamiya WR-01: Twin Detonator
Tamiya MF-01X: Hilux (feat. NIKKO)
Carson MC-10: Hilux 4-door
Carson X-Crawlee Pro: Ford F100


Vissza a tetejére 
   
 
 Hozzászólás témája: Re: Tamiya CR01 - Ford F350
 Hozzászólás Elküldve: hétf. jún. 19, 2017 10:01 am 
Bója kerülgető
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
Hozzászólások: 216
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Hosszabb kihagyás, kisebb változások, de ÉL a projekt! :)

Kisebb változás alatt azt kell érteni, hogy végül nem Ford, hanem Toyota lesz. (Erre vonatkozóan majd kérem is Leo tanácsát/közbenjárását, hogy a topic címében miként tükröződhet e fordulat.)

Ugyanúgy 100% Tamiya, változatlan alváz és tengelytáv, beltartalom. "Csak" a gumi és a kaszni változott. Ez utóbbi egyébként használtan került hozzám, sokat látott darab, komoly javítások fedezhetők fel alulnézetből. De nem baj!

Egyelőre így néz ki:

Kép

Kisebb finomítások-csinosítások még jönnek, de az összhatás megfizethetetlen! :P

Az F350 nem "szívódott fel". Érintetlensége miatt jobbnak láttam "még szkélebb" vonalon befejezni: eredeti Hi-Lift platformon, "okosított" laprugókkal, Carson crawler osztóművel a gyári 3-sebességes hajtómű helyett.

Kellemes nyarat és jó autózást kívánok minden Sporttársnak!

I.


Vissza a tetejére 
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 

Fórum kezdőlap » Trial építések » 2.2


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség