| Hi
 Elkészüllt az idei módosított verzió. Direkt nincsenek kiemelve az új részek, mert mindenkinek van mit gyakorolnia e téren. Tessék elolvasni, értelmezni, ha van kérdése feltenni. Nekünk, ne másnak!
 
 Hajrá, induljon a szezon!!
 
 Team HRCCT Scale Trial Championship 2019 versenyszabályzat.
 
 
 Többfordulós Scale Rc-triál kupasorozat, különböző talajú szabadtéri helyszíneken lebonyolítva.
 
 
 A tavalyi jól sikerült év után a 2019-es évben is csapatokban küzdünk majd az egyéni bajnoki címért!
 
 Pár szó magáról a versenyről az újak kedvéért:
 
 - Létszámtól függően sorsolással kialakított csapatok. A csapatkapitányok mindig az adott kategória dobogósai közül kerülnek ki, így minden csapatra jut egy a bajnokság élén álló pilóta.
 - Minden csapattagnak külön írjuk a hibapontjait, itt az idő nem számít
 - A csapattagok összes hibapontja és futott ideje adja a csapateredményt
 - A futamok végén csapat eredményt hirdetünk, viszont az egyéni bajnokságban mindenki a saját pontjai alapján elért eredménye után kapja meg a bajnoki pontokat.
 - A csapatok egymást pontozzák, ebben minden csapattagnak részt kell vennie! Ennek elmulasztása büntetést von maga után!
 - A csapat "egyszerre" rajtol. Az első embernél indul az idő és az utolsó csapattag beérkezésekor áll meg az óra. Egymást nem lehet hátra hagyni. Tulképpen egyszerre kell a csapatnak mozogni a pályán. Kivétel ez alól, ha valaki előremegy azért, hogy a pályát teljesítve kívülről segítse a többiek haladását.
 Így több autózás és nagyobb versenytávok mellett, továbbra is megmarad az egyéni év végi dobogó.
 A másik változás, (szintén az előző szezonból okulva) hogy a KIT kategória megszűnik és Ultimate Lexan néven él tovább. Tehát tulajdonképpen ugyanazok a szabályok fognak vonatkozni rájuk mint az Ultimate kategóia indulóira, a kikötés csak a laxan kaszni kötelező használata!
 
 Újdonság továbbá a Gyerek kategória elindítása!
 
 Minden 12 év alatti nevező automatikusan ebbe a kategóriába sorolandó! Ha a szülő úgy itéli meg, hogy gyermeke a felnőttekkel azonos szinten tudja a pályát teljesíteni, abban az esetben nevezhető a normál kategóriákba, azonban ezt a döntését a szervezők felülbírálhajták. Ha a szülő ezzel nem értene egyet, akkor lehetősége  van Családi csapatként gyermekével együtt teljesíteni a versenytávot. A lebonyolításról később...
 
 Járművek általános leírása:
 
 - A futamokon műanyag, fa vagy fém alapú karosszériával lehet indulni.
 - Rajtolás csak teljes karosszériával (Lökhárítók, ajtók, ívek, plató, továbbra sem elég csak egy fülkét feldobni a vázra….stb.)
 - Első szélvédő kötelező.
 - Zárt kaszni esetében ajtók megléte. Tető nélküli (kabrió) illetve , ha csővázas építésű az autó, akkor teljes belső térrel kell rendelkeznie. (műszerfal, két ülés, váltókarok, pedálok, oldalpanelek) Ha csak az ablak van lehúzva, elég a "fél lexan" beltér is.
 - Lehajtott első szélvédő nem elfogadott. Kabrió kialakításnál az ülések mögött bukókeret kiépítése kötelező. Magasságának arányosnak kell lennie az autó méreteivel.
 - Lökhárítók elől-hátul.
 - Ablaktörlők megléte, matrica egyik kategóriában sem elfogadott!
 - Egy járműre csak egy típusú és fajtájú gumiköpeny szerelhető.
 - A sárvédő íveket csak annyira lehet visszavágni, amennyire az 1:1-ben utcán vagy versenyeken találhatóak. (kérdéses módosításnál az 1:1-es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.) Továbbá a sárvédőknek minden esetben kapcsolódniuk kell a karosszériához.
 - Nem lehet 4 kerék kormányzás vagy csak hátsó kerék kormányzás, ha több tengelyed van akkor is csak az első tengelyen elhelyezkedő kerekek kormányozhatóak.
 - Az akkumulátort illetve bármilyen elektronikát csak az alvázra lehet fogatni, se a szervóra, se a linkekre, se a hidakra nem lehet tenni.
 - Mindhárom kategóriában érvényes pont, hogy az elektronikát el kell rejteni, vagyis ne lehessen pl az ablakokon át látni!
 - A versenyen minden olyan gépjármű részt vehet, ami scale (a valóságban is létező terepjáró ill. teherautó) karosszériával rendelkezik.
 - Minden kategóriában a minimum tengelytáv 242mm.
 
 Egyedi és épített Járművek:
 
 - Minden EGYEDI ÉPÍTÉSŰ jármű, és olyan ami egyáltalán nem szerepel az 1:1 triál futamokon, külön elbírálásban vesz részt.
 - Az önhordó alvázakon kívül (tamiya cc-xc), csak a valós életben is használt párhuzamos létraváz használható. (Kérdéses megoldásoknál az 1:1 es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.) A Jármű alvázának a jelenlegi pl. Axial SCX vagy HRCCT home-made párhuzamos létraváz méreteit kell figyelembe venni, és a kasznifelépítményt kell hozzáméretezni úgy, hogy annak arányai az utcai használatú autókkal megegyezőek legyenek (fotók).
 - Crawler és egyéb váz használata tilos.
 - Minden olyan jellegű kasznifelépítmény, alváz módosítás amely kérdéses lehet, a versenybíróságnál kell előterjeszteni a megépítés előtt! (elkerülendő hogy olyat épít valaki amivel nem indulhat) Egy már meglévő módosítás ami engedélyezett nem vonhat engedélyezetlen következő módosítást maga után!
 - Gyári tartozék le ill. felszerelése lehetséges.
 - Engedélyezett egyénileg épített alváz, váltó, motor és minden egyéb tartozék, amit a gépjármű magával hordoz a verseny menete alatt.
 - Tilos a DIG vagy bármilyen mechanikus és elektronikus hidankénti fékező rendszer használata!
 Jármű felfüggesztései:
 - A járművek lehetnek független kerék felfüggesztésűek vagy merev hidakkal szereltek.
 - A járműveknek 4db gátlóval kell rendelkezniük.
 - A felfüggesztéseket (lengőkar, híd) minden köztes alkatrész nélkül kell a gátlókkal a vázhoz kapcsolni. Tilos a különböző himbák, tolórudak alkalmazása. Ez alól kivételt képez a street kategória. Itt használható a "cantilever kit" felfüggesztés, maximum 50mm-es gátlóval és egy tolórúddal.
 Hajtás:
 - A járműben motor vagy akkumulátor teljesítmény megkötés nincs.
 
 A jármű előrehaladása:
 
 - Az autó előrehaladását csak a járművön lévő kerekekkel lehet végrehajtani, kivétel ez alól a csörlőzés, ebben az esetben a csörlőkötéllel is húzható az álló kerekekkel csúszó autó. Minden egyéb esetben a jármű önhordó és kerekekkel meghajtott kell legyen.
 (semmilyen egyéb az előrehaladást segítő eszköz nem használható)
 - A meghajtást 1 motor és 2+1 kardántengely biztosíthatja (nincs MotorOnAxle)
 Homokvas és annak használata:
 - A járművet fel lehet szerelni 1 pár méretét tekintve maximálisan : 120×40×5mm "homokvassal" amit a menet ideje alatt a járművön kell elhelyezni. Használatuk csak a valósággal megegyező módon, vagyis csak áthidalásra használható. (élére állítva tilos)
 Minden egyéb kiegészítő ami a jármű részét képezi (pl platón, csomagtartón található) nem használható a menet alatt semmilyen előrejutási segédletként.
 Ellenkező esetben súlyos hibának vagy egy kapupárnál a kapupár kihagyásának számolja a versenybíró. A Homokvas anyaga szabadon választott, de csak scale kinézetű és kialakítású használható!
 
 Csörlő és csörlőzés:
 
 - Szakaszonként nincs ingyenes csörlőzés, az összes kötés 5 pont büntetésért hajtható végre. Kötésnek minősül az amikor a csörlőt beakasztottuk egy fix pontra majd a csörlőzés végeztével az akasztót (karabiner, karika,kampó) áthelyezzük egy másik pontra.
 - Új csörlőzési pontnak számít az is ha a kötél elszakad és össze kell kössük vagy az akasztópontból kiesik kifordul a kampó és újra ugyanabba a pontba visszaakasztva tudunk tovább csörlőzni. Háromszögezésnél ez annyiban változik, hogy ha az autón nem változtatod a kötési pontot de a csúcsot átrakod, az is új kötésnek minősül.
 - Ha a csörlőzés közben a két kötési pont ugyan nem változik, de az autón áthúzott kötél kiakad, az nem számít új kötésnek.
 - A csörlőkötelet csak egy kapun lehet áthúzni ( erről hamarosan video tájékoztató készül)
 - Az autók haladását a vontatókötéllel büntetés nélkül lehet segíteni! Kivételt képez ez alól, ha az ebben résztvevő autók közül bármelyiknek a csörlőkampójába akasztasz illetve bármilyen módon használod az akár kikapcsolt állapotban levő csörlődet! Ebben az esetben jár érte a "csörlő büntetőpont"
 
 Csörlőzés segédeszközei :
 
 - A csörlőzés alkalmával igénybe lehet venni az autó alapfelszereléseként kötelező vontatókötelet, vagy az erre a célra 1:1- ben is létező csigákat, áttételeket. A futam alatt csak azok a kiegészítők használhatóak amik a kocsi részeként szerepelnek (azaz rajta helyezkednek el). Egyéb kérdéses kiegészítő vagy eszköz nem használható.
 A csörlőzési pont megválasztása:
 - Ez bármilyen a terepen elhelyezkedő tárgy lehet (kő, hasadék, fatönk, gyökér vagy gödör) amelybe akasztjuk a csörlőkötelünket, vagy a "csörlő eke" végét.
 Minden esetben ha nem található olyan csörlőzési pont a helyszínen amiben akasztható felület lenne, fel lehet kérni a versenybíróság egyik tagját, hogy a cipőjét helyezze egy fix pontra ami innentől egy csörlőzési pontnak számít. Az ezáltal alkotott csörlőzési pont (cipő) a csörlőzés alatt nem elmozdítható.
 
 A verseny:
 
 - A csapatok egymást pontozzák. A csapat minden tagjának jelen kell lenni a pontázásnál, különben a hiányzónak 30 büntetőpont jár. (persze pl WC-re el lehet menni) Bármilyen felmerülő kérdésben a szervezők segítséget nyújtanak.
 - A futamoknál elsősorban nem az időé a döntő szerep. Sokkal lényegesebb az autó valósághű kinézete és a minél precízebb vezetés.
 - Egy nevező egy versenyen, kizárólag egy autóval és egy kategóriában nevezhet.
 - Egy autóval több versenyző nem indulhat. (kivéve indokolt esetben)
 - A versenyen akadályokat kell adott helyeken leküzdeni, kihelyezett kapuk között áthaladva.
 - A kapupárok szélessége kategóriánként változó lehet. (24-30cm)
 - Az a versenyző illetve csapat győz, akinek a legkevesebb pontja van a végelszámolásnál.
 - Minden induló +200 ponttal indul neki a futamoknak, de ez csak az egyéni értékelésnél számít.
 - A futam teljesítése után a meglevő pontokhoz hozzáadódnak az elkövetett hibák büntető pontjai.
 - A kapupárok bármilyen érintése (tolatásnál is) a jármű bármely részével +15 büntető ponttal jár. A kapuk két pálcája külön számít, de csak 1-1 alkalommal (max 30pont) addig amíg az autó teljes hosszában el nem hagyja a kaput. Ha már áthaladtál a kapun és tolatás közben újból nekimész az ismét 15 hibapontot jelent oldalanként.
 - A kaput csak normál módon, "talpon" lehet teljesíteni. borulás közben nincs teljesített kapu!
 - Borulás kapuban = pályaelhagyás 30pont, ezután az autót a kapu elé visszahelyezve folytatható a verseny!
 - Teniszlabdás kapunál a merőleges meghosszabbítás a mérvadó, (nem megközölhető a bója)
 - A kapuérintést a vezető bíró ítéli meg és jelzi hangosan a versenyzőknek.
 - A jármű bármilyen kézzel vagy egyéb tárgyal való érintéséért +30 pont büntetés jár. Kivételt képez ez alól a segédeszköz használata, ami az autó tartozéka kell legyen, a verseny menete alatt is. (Ez lehet csörlő, kötél, rámpa, stb.) Ebben az esetben a versenyző az autóhoz nyúlhat büntetőpont nélkül.
 - A pálya vonalát jelző szalagok, bannerek, táblák érintéséért (érintésenként) +15 pont büntetés jár.
 - Minden akadályt meg kell próbálni teljesíteni. Ha nem sikerül, akkor a versenyző ezt jelzi a versenybíráknak és ha valóban megvolt a próbálkozás, akkor mehet tovább a kaput kikerülve vagy az autót a kapu után helyezve! Ha versenyző egyértelműen letarolja a kaput, azért 30pont büntetés jár!
 - Kapu kihagyása vagy pályaelhagyás +30 büntetőpont
 - A verseny menete alatti meghibásodásnál az autót, szakaszonként maximum egyszer lehet javítani, erre 1x 5perc javítási idő áll a rendelkezésére.
 - Attól a perctől, amikor a versenyző a bírát kéri, vagy a pályán 1 perc kényszer állás után.
 - Az óra ezután 5 percet áll, utána a járműnek tovább kell haladnia, ellenkező esetben a versenyző kiesett.
 - Műszaki hiba miatt kiesett versenyző után, a csapat megkapja a kihagyott kapukért járó büntető pontokat.
 - Indulási sorrend minden futamon helyszíni sorsolással dől el.
 - A tavalyi évhez hasonlóan, idén is időlimit van érvényben a szakaszokon. Ez futamonként eltérő lehet, amit minden versenyen külön jelzünk.
 - Jármű vagy versenyző ellen óvást csak az eredmény kihirdetéséig fogadunk el, utána ez már nem lehetséges.
 
 Gyakorlás:
 
 - Verseny előtt gyalogos pályabejárás nincs!!!
 - Versenyen kívüli játék lehetséges annak, aki teljesítette a versenyt vagy nem indul (2.4Ghz-es rádióval vagy egyeztetett frekvencia mellett) Mindezt teheti a pályán kívül a versenyt nem zavarva.
 - A verseny menete alatt a pályára ráhajtani tilos, ez automatikus kizárással jár.
 
 Scale pontok:
 
 - Nincsenek külön bónusz pontok (kivéve STREET osztály gumiméret)
 
 Minden géposztályban látható helyen kötelező elhelyezni az alábbi kiegészítőket:
 
 - Működő csörlő, ez továbbra is rejtve maradhat
 - Alap világítás (2 fehér elöl és 2 piros hátul)
 - 1db láda
 - 1db használható vontatókötél
 - 1db üzemanyag tároló kanna
 - Ablaktörlő lapátok megléte elől, matrica nem elfogadott
 - 1db elsősegély doboz
 - 1db rendszám, Magyar zászlóval és „H” betű jelzéssel
 - Pullpal (csörlőkapa)
 - Homokvas 1pár
 - Vízmentes elektronika.
 - Street kategóriában, használható pótkerék
 - Poroltó
 - Kötelező látható rögzítés! Nincsenek platón álló kannák, ide-oda guruló eü dobozok és pattogó ládák. Mivel a homokvasat és az ekét használjuk, ezek kivételt képeznek.
 Minden géposztályban lényeges, hogy bármilyen hiányzó kötelező tartozékért +30 büntetőpont/db jár, továbbá minden kötelező tartozéknak látszódó helyen kell lennie!! (plató, tetőcsomagtartó...)
 
 Kategóriák kötelező érvényű szabályai:
 
 A szabályok/követelmények megszegése ill nem teljesülése esetén automatikus kizárás jár!
 
 STREET (class1)
 
 - A karosszérián a kerekek nem lóghatnak túl előre vagy hátra, oldalirányban a kerekek maximum 5mm-t lóghatnak ki a karosszéria alól. (sárvédő ívek alatt) A kasztnira csak a gyárival megegyező szélesítések kerülhetnek föl! ( rc4wd, SDI, Loops )
 - A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük.
 - Kemény karosszéria. (no lexan)
 - Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni)
 - Átlátszó szélvédő és oldalablaknál jár 5 pont bónusz, de ebben az esetben minimum fél beltér kötelező.
 - Lökhárítók megléte kötelező, aminek minimum az autó homlokfalával megegyező szélességűnek kell lennie.
 - 1.55, 1.7 vagy 1.9 kerékméret maximum 105mm-es gumival.
 - Gátlók dőlése a függőlegestől (előre - hátra) maximum 20°-kal térhet el.
 - A nyomtáv minimális szélessége 190mm (gumik külső oldalán mérve)
 - A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 140mm
 - Az autók minimális tengelytávolsága 242mm.
 - NEM engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!)
 - Módosítás nélküli karosszéria, nincs megnyújtott gyárival meg nem egyező tengelytáv ill karosszéria. (egyedi építésnél külön elbírálás)
 - Lökhárítók megvágása, cseréje engedélyezett, de passzolniuk kell az autó stílusához.
 - Csak első csörlő engedélyezett.
 - Nincs portál hajtás, (de pl a szélességből lehet vágni)
 - Zárt karosszériánál, dobozon belüli kötelező cuccok legalább fél (lexan) beltér kiépítésnél.
 - Csak scale gumik, (nincs crawler gumi)
 - Pótkerék, ami méretre kb stimmeljen azokkal mint amin gurul az autó és bármikor felszerelhető legyen az autóra!
 - 100mm alatt 25 pont bónusz
 
 
 ULTIMATE HARD
 
 - Ebben a kategóriában elég ha 2 kerék eléri a karosszéria külső vonalát (hozzáér)!
 - Minimum nyomtáv 210mm (kerék külső oldalán mérve)
 - Csak kemény karosszéria.
 - Truggy és csővázas autók engedélyezettek! Itt minimum követelmény a fülke mögötti bukókeret kiépítése, amit ki kell támasztani a vázhoz.
 - Csőváz és lexan panelek, nem számítanak kemény kaszninak! (stirol panelekkel ok)
 - Engedélyezett a karosszéria elejének és végének összehúzása (szélesség megvágása!) maximum váz szélességig!
 - A karosszéria minimális szélessége (szélesítések nélkül a kilincseknél mérve): 160mm
 - Lökhárítóknak nem kell kiérni a homlokfal széléig, de illeszkednie kell az autó jellegéhez!
 - A kerekek nem lóghatnak túl az autón (váz + lökhárítók) előre és hátra!
 - A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük, azonban egy tengelyen az autó jellegéből adódóan (pl. Jeep) maximum 10mm-t el lehet térni!
 - Gátlók dőlése a függőlegestől maximum 20°-kal térhet el, kivéve truggy, csővázas és hasonló építésű autók, ahol a hátsó tengelyen a gátlók dőlése maximum 45° lehet!
 - 1.55, 1.7, 1.9 vagy 2.2 kerékméret maximum 120mm-es gumival, itt nincs gumibónusz.
 - Első szélvédő és ablakok megléte (lehúzott ablak vagy ablak nélküli autónál kötelező legalább fél belteret kiépíteni)
 - Első és hátsó csörlő is engedélyezett.
 - Legalább váz szélességű plató, vagy vázborítás még csővázas kialakításnál is.
 
 Minden autó, amely nem felel meg a STREET szabályzatnak, automatikusan ide sorolandó, de meg kell felelnie a fenti szabályoknak!
 
 
 ULTIMATE LEXAN
 
 Ebben a kategóriában ugyanazok a szabályok vannak érvényben mint az Ultimate HARD-ban, de itt csak lexan kasznikkal lehet indulni (honcho, dingo, jeep, G6 verziók, deadbolt, proline stb kasznik).
 A kötelező tételek itt is ugyanazok, mint a másik két kategóriában.
 Mindhárom kategóriára érvényes pont, hogy csak befejezett autóval lehet részt venni a futamokon. (festés, építés, stb...) továbbá a papírból készült kötelező zartozékok nem elfogadottak!!
 
 Nevezés, verseny és bajnokság menete:
 
 Minden kategóriában 5fő induló létszám a minimum!
 
 Gépátvétel:
 
 - Nincs, "majd mindjárt hozom" kiegészítő. Ami nincs ott és kötelező, azért jár a 30 bünti pont!
 
 Nevezési díj:
 
 Előnevezéssel: 2000.-
 Helyszíni nevezéssel: 2500.-
 
 - A Kupasorozat pontgyűjtő rendszerben működik, mely az év végén adódik össze. Év végéig a legtöbb pontot összegyűjtött versenyző nyeri meg az adott év kupáját.
 
 - Bármilyen Bírói döntéssel szemben óvást nem fogadunk el.
 
 VERSENYEN ELÉRT HELYEZÉSEK PONTOZÁSAI :
 
 I. hely – 20pont
 II. hely – 18pont
 III. hely – 15pont
 IV. hely - 12pont
 V. hely - 10pont
 VI. hely - 8pont
 VII. hely – 6pont
 VIII. hely – 4pont
 IX. hely - 2pont
 X. hely - 1pont
 
 
 Hamarosan jön a többi infó is.
 
 
 Üdv: Leo
 _________________ RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5 Vanquish VS4-10  Jeep JK,  SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,  - RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER - 
 
 |