|  | 
	
	
	
	
		
			| Szerző | Üzenet |  
	
		| Isti | 
			
			
				|   Elküldve:  csüt. jan. 12, 2017 1:55 pm  |  |  
		| 
			
			| Bója kerülgető |  |  |  Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
 Hozzászólások: 266
 Tartózkodási hely: Budapest
 | 
			
				| Sziasztok! Néhány nap gondolkodás után született meg a döntésem/döntésünk. Én ugyanis készülök a 2017. évi éles terepversenyekre C1-ben egy 100%-ban saját építésű autóval (http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=1042 ). DE! Az építési versenybe mégsem ezzel nevezek/nevezünk. Rájöttem ugyanis, hogy a Balásházi Tamással közösen épített Roburunk sokkal izgalmasabb résztvevője lehet ennek a profik által épített erős mezőnynek. Az FJ Cruiser nekem szívügyem és "gyermekem", de hozzá hasonló elődöket látott már ez a Közösség nálam ügyesebb építőktől. A Robur azonban más.  Nem ismerem az Internet minden zugát, de néhány évnyi szörfözés alatt soha nem botlottam Robur RC kreálmányba. Még csak épkézláb méretű játék-autóba sem, amit érdemes lehet RC-síteni. (Szemben a Bruder gyönyörű kamionjaival MAN, Scania, MACK, MB, stb. vonalakból.) Nem titkolt szándékom az is, hogy Tamás munkásságát és tehetségét népszerűsítsem. Engem már első talállozásunkkor lenyűgözött az, amit eddig csinált. S amikor előálltam Robur-ötletemmel, szinte habozás nélkül fejest ugrottunk a projektbe.   http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=1070 Amennyiben Leo is egyetért, az iménti helyen indított naplót sem szüntetnénk meg, hanem párhuzamosan tötenénk fel mindkét helyre a muníciót. Ha átláthatósági okokból jobb egy helyen vezetni, akkor legyen itt.  _________________
 TEAM MODELL ZONA
 
 MST CMX "Green Turtle" FJ
 RC4WD TF2 LWB Hilux 4-door
 Tamiya Bruiser, High Lift Hilux& F350 , CR-01 H2, CC-01 FJ Cruiser&Robur LD2002&Pajero Wagon&Hilux(feat. NIKKO), TL-01B, WR-01 Twin Detonator, MF-01X
 SCX10 Hilux
 Carson MC-10
 
 A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Isti csüt. jan. 12, 2017 3:04 pm-kor.
 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Isti | 
			
			
				|   Elküldve:  csüt. jan. 12, 2017 2:28 pm  |  |  
		| 
			
			| Bója kerülgető |  |  |  Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
 Hozzászólások: 266
 Tartózkodási hely: Budapest
 | 
			
				| Első lépések: Az ötlet/vágy gyermekkorom óta megvan. A remémyt arra, hogy valóra váljon, a Tamással való megismerkedésem hozta el. Megcélzott kategória: C1. Alváz: Tamiya CC01 (325mm tengelytávra széthúzva). Felépítmény: teljesen egyedi gyártás, full scale 1:10 Beltér: igen Nyitható karosszéria elemek: igen, de nem mind. Az egyedüli fejtörést a nyomtáv okozta. A kerékagynál mért nyomtáv ugyanis nagyon keskeny valódi 1:10-ben. Viszont ettől nem akartunk eltérni, úgyhogy a felni-, gumi- és offset-választással fogunk megfelelni a 190mm-es bruttó nyomtáv-kritériumnak. Jöjjenek hát az első képek az alvázról. A roller Szottitól került hozzám használtan. Csapágyazva, sok alu feljavítással. Azt már az egyik előző bejegyzésben írtam, hogy hosszú fejtörés után lyukadtunk ki a megnyújtott CC01-nél. Hogy mennyire lett megnyújtva, azt az alábbi fotóval szeretnénk illusztrálni. Itt egymás mellé raktam a Roburral párhuzamosan készülő C1 autóm gyári méretű CC01 alvázát (252 mm-es tengelytávval) és a Robur alá szánt 325 mm-es tengelytávú változatot.   A munkát könnyíti és minőségét javítja, hogy Tamás szuperpontos rajzokat készített minden nézetből, beméretezve.  És hogy miként sikerült így megnyújtani az alvázat?  Hát így!:       Viccet félretéve: az alvázon nekem már csak 2,5 cm-t kellett nyújtani, mert már eleve úgy került hozzám Szottitól, hogy 300 mm-re ki volt húzva a tengelytávja. Áthelyeztem a linkeket és egy Axial acélkardán került fel az eredeti helyére.
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Isti | 
			
			
				|   Elküldve:  csüt. jan. 12, 2017 2:37 pm  |  |  
		| 
			
			| Bója kerülgető |  |  |  Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
 Hozzászólások: 266
 Tartózkodási hely: Budapest
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Bandy | 
			
			
				|   Elküldve:  szomb. jan. 14, 2017 6:11 pm  |  |  
		| 
			
			| Bója kerülgető |  |  |  Csatlakozott: vas. jan. 19, 2014 4:29 pm
 Hozzászólások: 418
 Tartózkodási hely: Budapest
 | 
			
				| Emlékszem még "gyerekkoromból" mennyi Robur volt az utakon:)
 Amúgy nagyon szép építésnek ígérkezik, személy szerint meg örülök, hogy CC-alapú építést látunk.
 
 Jó építést, követni fogom.
 _________________
 C2 Vaterra Ascender - Nissan Titan
 C1 MST CMX - Pajero
 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Isti | 
			
			
				|   Elküldve:  szomb. jan. 14, 2017 7:22 pm  |  |  
		| 
			
			| Bója kerülgető |  |  |  Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
 Hozzászólások: 266
 Tartózkodási hely: Budapest
 | 
			
				| Bandy írta: Emlékszem még "gyerekkoromból" mennyi Robur volt az utakon:)
 Amúgy nagyon szép építésnek ígérkezik, személy szerint meg örülök, hogy CC-alapú építést látunk.
 
 Jó építést, követni fogom.
 Köszönjük, igyekszünk!  _________________
 TEAM MODELL ZONA
 
 MST CMX "Green Turtle" FJ
 RC4WD TF2 LWB Hilux 4-door
 Tamiya Bruiser, High Lift Hilux& F350 , CR-01 H2, CC-01 FJ Cruiser&Robur LD2002&Pajero Wagon&Hilux(feat. NIKKO), TL-01B, WR-01 Twin Detonator, MF-01X
 SCX10 Hilux
 Carson MC-10
 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Isti | 
			
			
				|   Elküldve:  szomb. jan. 14, 2017 7:22 pm  |  |  
		| 
			
			| Bója kerülgető |  |  |  Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
 Hozzászólások: 266
 Tartózkodási hely: Budapest
 | 
			
				| Sziasztok! Tamás szorgalmasan dolgozik a karosszérián. Amint lesznek képek, teszem fel ide. Addig is hadd dicsekedjünk el vele, hogy az autó (projekt) kilépett a nemzetközi RC-porondra.   http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=82694_________________
 TEAM MODELL ZONA
 
 MST CMX "Green Turtle" FJ
 RC4WD TF2 LWB Hilux 4-door
 Tamiya Bruiser, High Lift Hilux& F350 , CR-01 H2, CC-01 FJ Cruiser&Robur LD2002&Pajero Wagon&Hilux(feat. NIKKO), TL-01B, WR-01 Twin Detonator, MF-01X
 SCX10 Hilux
 Carson MC-10
 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Isti | 
			
			
				|   Elküldve:  hétf. jan. 23, 2017 7:53 pm  |  |  
		| 
			
			| Bója kerülgető |  |  |  Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
 Hozzászólások: 266
 Tartózkodási hely: Budapest
 | 
			
				| Sziasztok! Nagyon vártam már ezt a pillanatot. S lám, eljött!   Most már három dimenzióban "körbeszagolható" a gép. Tamás keze munkájában eddig sem volt kétségem. De beszéljenek a képek: padlólemez, oldalfalak, hátfal, ülések.               A kaszni merevítésére két patkó alakú, a hátfal ívét követő "pillér" lesz beállítva az utastérbe.  A homlokfal szintén hátravan, ami egyúttal az autó egyik legizgalmasabb része. Azt hiszem, abban fog igazán megmutatkozni Tamás szobrász-készsége, mivel nehéz íveket kell megoldani. Köszönjük, hogy követtek minket. Szép estét! I&T
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Döncy | 
			
			
				|   Elküldve:  kedd jan. 24, 2017 11:04 am  |  |  
		| 
			
			| Sziklamászó |  |  |  Csatlakozott: szomb. jan. 21, 2012 2:52 pm
 Hozzászólások: 1236
 Tartózkodási hely: Százhalombatta
 | 
			
				| Hi! Végre látjuk alakulni, szuper!   _________________
 -Döncy-
 duchony.zoltan@gmail.com
 Telenor/354-2873
 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Isti | 
			
			
				|   Elküldve:  vas. feb. 12, 2017 7:35 pm  |  |  
		| 
			
			| Bója kerülgető |  |  |  Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
 Hozzászólások: 266
 Tartózkodási hely: Budapest
 | 
			
				| Sziasztok! Jó ideje nem jelentkeztünk, de ez nem azt jelenti, hogy tétlenkedtünk.   Vegyük szépen sorban, hogy mi is történt az elmúlt hetekben. Tamás dolgozott a karosszérián és a hátsó nyúlványokon, valamint a lőkhárítókon. A rég várt homlokfal is kezd körvonalazódni.  Az én szerepem pillanatnyilag csekély: a közösen kitalált és optimálisnak ítélt anyagokat beszereztem (pl. ablakoknak 1 mm vastag víztiszta polikarbonát lemez, alu profilok, alu gátló hátra [a megfelelő keménységű ls hosszúságú rugó "kikísérletezése", hiszen komoly súlyt kell hordozniuk], sofőr figura), illetve néha vannak okos gondolataim. Néha meg nem.    Tervünk szerint február végén vagy március első napjaiban "fekhetek rá" a gépészetre és a versenyfeltételeknek való megfelelés finomhangolására, az akkorra már készre szerelt karosszéria alatt. Jöjjenek a képek! A fehér színben díszelgő részre kerülnek majd a meghajtás és a világítás vezérlői. Mivel teli-üveges a kaszni, esztétikailag is fontos, hogy a padlólemez alatt legyen minden. Az akku a fehér rész mögötti rekeszben kap helyet, amit a bódé levétele nélkül, a valóságban is ott elhelyezkedő csomagtartó ajtón keresztül lehet majd cserélni.   Korábbi bejegyzés alapján tudjátok, hogy ez a CC01 meglehetősen (325 mm tengelytávra!) szét van húzva. A modell végső méreteit jól illusztrálja, hogy az íly mértékben megnyújtott alvázat is jócskán meg kellett még toldani alu nyúlványokkal annak érdekében, hogy a hátsó lökhárítóval bezárólag végig alá legyen támasztva a felépítmény. (Az első képen felbukkanó piros alu gátlók kerülnek majd hátra. Gyártó: Reely)     A következő néhány képen az alakuló karoszéria méreteit és formáját figyelhetjük meg, beleértve a homlokfal alsó részét, ami az autó egyik legnehezebben építhető része. Ennél talán már csak az lesz nehezebb, amikor a homlokfal felső részét kell összehozni az eltérő ívben görbülő alsó résszel, s a majdnem egyenes tetősíkkal...    A kaszni egyébként nagy mérete és tetemes súlya ellenére egy mozdulattal levehető lesz: négy ponton rögzül majd sasszeggel.          Most pedig nézzük meg közelebbről a finomságokat! Engem személy szerint lenyűgöz a hűtőrács, ahogy Tamás egyenként(!) kivágott lamellákkal, szögbe illesztve oldotta meg:   Finom és pontos munkát igényel a buszunk első ránézésre egyszerűnek tűnő "domborzata". Ide értendők a bordázott oldalfal, a két első ajtó domborulatai, az ablakkeretek, a prizmák, a különböző nyílás-szegélyek... Mindez 1 mm-es sztirol-rétegekből épül.         És persze a lökhárítók - mint a legtöbb modell esetében - itt is fontos szerephez jutnak az autó egyéniségének megőrzésében:     Üdv: Isti&Tamás
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Isti | 
			
			
				|   Elküldve:  vas. feb. 26, 2017 11:30 pm  |  |  
		| 
			
			| Bója kerülgető |  |  |  Csatlakozott: szomb. szept. 17, 2016 8:16 am
 Hozzászólások: 266
 Tartózkodási hely: Budapest
 | 
			
				| Ha esetleg valaki aggódott volna, hogy nem fogunk végezni határidőre, úgy szeretnénk őket megnyugtatni, hogy - csendesen ugyan, de - folyamatosan haladunk a Robur projekttel.   Beszéljenek a képek! Külön felhívom a figyelmet a homlokfalra (és általában a frontra), valamint a bimbódzó műszerfalra és kezelőszervekre. És persze a rézből hajtott fellépőre... Innen is emelem kalapom Tamás előtt - büszke vagyok, hogy együtt dolgozhatunk!         Üdvözlettel: Isti&Tamás
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  |  |  
	
	| Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég |  |  |  
	|  |  | Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
 Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
 Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
 Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.
 
 |  |  |