|  | 
	
	
	
	
		
			| Szerző | Üzenet |  
	
		| Leowrc | 
			
			
				|   Elküldve:  csüt. jan. 19, 2012 3:12 pm  |  |  
		| 
			
			| Off-road Mester |  |  |  Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
 Hozzászólások: 4374
 Tartózkodási hely: Gödöllő
 | 
			
				| Hy All!Elkészült az idei végleges szabályzat!!
 Olvassátok, készüljetek!!
 
 2012 H.R.C.C.T. „SCALE” versenyszabályzat.
 
 
 Többfordulós Scale Rc-triál kupasorozat, különböző talajú szabadtéri helyszíneken lebonyolítva.
 
 Járművek leírása:
 
 -A futamokon műanyag, fa vagy fém alapú karosszériával lehet indulni.
 - Rajtolás csak teljes kasztnival (Lökhárítók, ajtók, ívek, plató….stb.)
 - Első szélvédő kötelező.
 - Lökhárítók elől-hátul.
 - Zárt kaszni esetében ajtók megléte. Tető nélküli illetve, ha csővázas építésű az autó, akkor teljes belső térrel kell rendelkeznie. (műszerfal, két ülés, váltókarok, oldalpanelek)
 - Egy járműre csak egy típusú és fajtájú gumiköpeny szerelhető.
 - A sárvédő íveket csak annyira lehet visszavágni, amennyire az 1:1-ben utcán vagy versenyeken találhatóak. (kérdéses moddingolásnál az 1:1-es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.)
 - Nem lehet 4 kerék kormányzás vagy csak hátsó kerék kormányzás, ha több tengelyed van akkor is csak az első tengelyen elhelyezkedő kerekek  kormányozhatóak.
 - Az akkumulátort csak az alvázra lehet fogatni, se a  szervóra, se a linkekre, se a hidakra nem lehet tenni
 - A versenyen minden olyan gépjármű részt vehet, ami scale (a valóságban is létező terepjáró ill. teherautó) karosszériával rendelkezik.
 - A karosszérián a kerekek nem lóghatnak túl előre vagy hátra, oldalirányban a kerekek (gumik) szélességének legalább 1/2-e a kaszni alatt kell legyen. (sárvédő ívek alatt)
 - A jármű kerekeinek a kerékjárati ívek alatt pontosan kell elhelyezkedniük.
 - Gyári tartozék le ill. felszerelése lehetséges.
 - Egyénileg épített alváz, váltó, motor és minden egyéb tartozék, amit a gépjármű magával hordoz a verseny menete alatt, annak a használata engedélyezett.
 - Tilos a DIG vagy bármilyen mechanikus és elektronikus hidankénti fékező rendszer használata!
 - Az önhordó alvázakon kívül (cc-xc), csak a valós életben is használt párhuzamos létraváz használható. (Kérdéses megoldásoknál az 1:1 es autó fotóit a szervezőknek a versenyt megelőzően el kell juttatni.)
 - Crawler és stick váz használata tilos.
 
 Jármű felfüggesztései:
 - A járművek lehetnek független kerék felfüggesztésűek vagy merev hidakkal szereltek.
 - A járműveknek 4db gátlóval kell rendelkezniük, melyek a 90 foktól előre-hátra maximum. +-20%-kal térhetnek el.
 - A felfüggesztéseket (lengőkar, híd) minden köztes alkatrész nélkül kell a gátlókkal a vázhoz kapcsolni. Tilos a különböző himbák, tolórudak  alkalmazása.
 
 Gumik, felnik:
 -A nemzetközi szabványok által meghatározott, scale 1.55 és 1.9-es felni méret engedélyezett.
 - A gumiköpenyek maximális magassága 116mm lehet.
 
 Hajtás:
 - Egy motoros, egy vagy két kardános elektromos hajtású autó használható.
 - A járműben motor vagy akkumulátor teljesítmény megkötés nincs.
 
 
 A verseny:
 
 - A futamoknál elsősorban nem az időé a döntő szerep. Sokkal lényegesebb az autó valósághű kinézete és a minél precízebb vezetés. Azért, hogy ne legyen túl könnyű dolgotok, egy bizonyos szintidőn belül teljesíteni kell a pályát!
 - Az új pontozási rendszerben minden valósághű kiegészítőért pontokat adunk, melyek jól jöhetnek a végelszámolásnál. Azonban figyeljetek, mert maximalizáljuk a levonható pontok számát. Érdemes odafigyelni, hogy mikkel vértezitek fel leendő paripáitokat.
 - Minden induló 200 ponttal indul neki a futamoknak.
 - Ebből már a gépátvételnél levonásra kerülnek a kiegészítőkért kapott pontok.
 - A futam teljesítése után a meglevő pontokhoz hozzáadódnak az elkövetett hibák büntető pontjai.
 - Az a versenyző győz, akinek a legkevesebb pontja van a végelszámolásnál.
 Lentebb megtaláljátok a „scale” kiegészítők pontokat érő listáját.
 - Egy nevező egy versenyen, kizárólag egy autóval és egy kategóriában nevezhet.
 - Egy autóval több versenyző nem indulhat.
 - A versenyen akadályokat kell adott helyeken leküzdeni, kihelyezett kapuk között áthaladva. A kapupárok minimum szélessége 26cm.
 - A kapupárok bármilyen érintése (tolatásnál is) a jármű bármely részével +15 büntető ponttal jár.
 - A kapuérintést a vezető bíró ítéli meg és jelzi hangosan a versenyzőknek.
 - A jármű bármilyen kézzel vagy egyéb tárgyal való érintéséért +30 pontbüntetés jár.
 - A verseny menete alatt, kivételt képez a segédeszköz használata, ami az autó tartozéka kell legyen, a verseny menete alatt is. (Ez lehet csörlő, kötél, rámpa, stb.) Ebben az esetben a versenyző az autóhoz nyúlhat büntetőpont nélkül.
 - Segítő személy használata nem engedélyezett.
 - Minden akadályt meg kell próbálni teljesíteni. Ha nem sikerül, akkor a versenyző ezt jelzi a versenybíráknak és mehet tovább a kaput kikerülve vagy az autót a kapu után helyezve!
 - Kapu kihagyása vagy pályaelhagyás +30 büntetőpont
 - A verseny menete alatt, a meghibásodott autónak maximum 1x 5perc javítási idő áll a rendelkezésére.
 - Attól a perctől, amikor a versenyző a bírát kéri, vagy a pályán 1 perc kényszer állás után,
 Az óra ez után 5 percet áll, utána a járműnek tovább kell haladnia, ellenkező esetben a versenyző kiesett.
 - Amennyiben a RAJT előtt jelzi a versenyző a javítási időt, úgy a következő versenyző áll a rajthoz.
 - Ha a javítási időt kért versenyző a helyette beálló versenyző célba érkezéséig sem készül el, abban az esetben kizárásra kerül.
 
 
 - Indulási sorrend minden futamon sorsolással dől el.
 
 
 Gyakorlás:
 - Verseny előtt gyalogos pályabejárás a már kijelölt pályán.
 - Versenyen kívüli játék lehetséges annak, aki teljesítette a versenyt vagy nem indul (2.4Ghz-es rádióval vagy egyeztetett frekvencia mellett)
 Mindezt teheti a pályán kívül a versenyt nem zavarva.
 A verseny menete alatt a pályára ráhajtani tilos, ez automatikus kizárással jár.
 
 Rajtoltatás:
 - Amikor az előző versenyző elindult a következő indulónak a rajtnál kell állni. Rajt lekésése automatikus kizárással jár.
 - 1perc késés után a versenyző automatikusan kiesett.
 - Jármű vagy versenyző ellen óvást az eredmény kihirdetéséig fogadunk el, utána ez már nem lehetséges.
 
 -A Kupasorozat pontgyűjtő rendszerben működik, mely az év végén adódik össze. Év végéig a legtöbb pontot összegyűjtött versenyző nyeri meg az adott év kupáját.
 - Bármilyen Bírói döntéssel szemben óvást nem fogadunk el.
 
 
 
 
 
 
 Scale pontok: ................................................gyári.................home made
 
 - Ásó, lapát, emelő, vontatókötél, ládák, stb …….. 1pont................2pont
 - Nyíló ajtók és motorháztető ........................... 3pont...............6pont
 - Teljes belsőtér............................................. 2pont................4pont
 - Teljes motortér  .......................................... 2pont................4pont
 - Laprugós felfüggesztés ................................. 4pont................6pont
 - Valós pótkerék.........................................................3pont
 - Fém csomagtartó......................................... 2pont.................4pont
 - Müanyag csomagtartó...............................................1pont
 - Működő csörlő ............................................3pont..................6pont
 - „ál” csörlő...............................................................1pont
 - Sima világitás   (csak világít) ........................1pont...................2pont
 - Scale világítás   (index, féklámpa,stb).............2pont...................4pont
 - Működő ablaktörlő ......................................2pont....................4pont
 - Doblemezek................................................1pont...................3pont
 - hálózsák ...............................................................1pont
 - polifoam ...............................................................1pont
 - különböző szerszámok .............................................1pont
 - pótkerék imitáció ........................................1 pont..................2pont
 - scale sofőr.............................................................2pont
 - bukókeret (épített kívül) ..........................................2pont
 - bukóketrec (belül ) .....................................fém 2 pont, műanyag 1pont
 - homokvas .................................................fém 2pont, műanyag 1pont
 - elrejtett kasznifelfogatások ......................................2pont
 - versenyautó repro: Ha az autódnak van a valóságban is megépült verziója, akkor jár érte 5 pont. Persze nem egy egyszinű fényezésre gondolok, hanem a teljes design-nak stimmelnie kell. Fényképpel igazolni!!
 - A scale kerék: Itt nem a minta a lényeges, hanem az hogy arányaiban jobban stimmel egy kisebb méretű abroncs az autók alá. Ezzel ugye tálébb lesz a vas, igaz butább is. 3pont
 
 
 Kötelező érvényű lista, ebben alapból meg kell felelnie az autónak:
 
 CLASS1
 1;   kemény karosszéria
 2;   első szélvédő és ablakok megléte
 (lehúzott vagy „nincs” ablak, ebben az esetben kötelező belteret kiépíteni)
 3;   lökhárítók megléte, ami nem lehet szélesebb mint a kaszni
 4;   létraváz, vagy önhordó alváz (pl xc-cc)
 5;   1.55 vagy 1.9 kerékméret maximum 116mm-es gumival
 6;   gátlók dőlése a függőlegestől maximum 10%-kal térhet el
 7;   a kerékjárati íveknek stimmelnie kell a tengelytávval
 8;   az autók minimális szélessége 190mm (gumik külső távolsága)
 9;   az autók minimális tengelytávolsága 250mm
 10; a kerekek elől és hátul nem lóghatnak túl a karosszérián
 11; a meghajtást 1 motor és 2 kardántengely biztosíthatja
 12; alap világítás (2 fehér elől és 2 piros hátul)
 13; 1db láda
 14; 1db vontatókötél
 15; 1db üzemanyagtároló kanna
 16; ablaktörlő lapátok megléte elől
 17; vízmentes elektronika (ezt nem ellenőrizzük, ellenben évközbe nem hívom fel rá többet a figyelmeteket)
 18; oldalirányban a kerekek maximum fele lóghat ki a karosszéria alól
 19; csörlő (nem kötelező, ellenben ajánlott)
 20;
 
 
 
 Mivel nem akartuk "kizárni" az idei év H.R.C.C.T. bajnokságából a lexan karosszériás barátainkat, ezért létrehoztunk nekik egy külön kategóriát
 CLASS 2 néven.
 
 A versenyek menete:
 -A Class2-es gépek csak a Class1-esek versenye után rajtolhatnak.
 -Egy nevező csak egy kategóriában nevezhet!
 
 
 CLASS 2 szabályzat
 Ez a kategória megegyezik a Class 1-ben leírtakkal, (mind a szabályokban és a pontrendszerben) , de azért van 1-2 különbség. Olvassátok át figyelmesen.
 
 A lista:
 1;   lexan karosszéria
 2;   első szélvédő és ablakok megléte
 (lehúzott vagy „nincs” ablak, ebben az esetben kötelező belteret kiépíteni)
 3;   lökhárítók megléte, ami nem lehet szélesebb mint a kaszni (csővázas autónál a hátsó lökhárító megléte nem feltétel)
 4;   létraváz, vagy önhordó alváz (pl.: xc-cc)
 5;   1.55 vagy 1.9 kerékméret maximum 116mm-es gumival
 6;   gátlók dőlése a függőlegestől maximum 20%-kal térhet el
 7;   a kerékjárati íveknek stimmelnie kell a tengelytávval
 8;   az autók minimális szélessége 190mm (gumik külső távolsága)
 9;   az autók minimális tengelytávolsága 250mm
 10; a kerekek elől és hátul nem lóghatnak túl a karosszérián
 11; a meghajtást maximum1 motor és 2 kardántengely biztosíthatja
 12; alap világítás (2 fehér elől és 2 piros hátul)
 13; 1db láda
 14; 1db vontatókötél
 15; 1db üzemanyagtároló kanna
 16; vízmentes elektronika (ezt nem ellenőrizzük, ellenben évközbe nem hívom fel rá többet a figyelmeteket)
 17; oldalirányban a kerekek maximum fele lóghat ki a karosszéria alól
 18; csörlő (nem kötelező, ellenben erősen javasolt a megléte)
 
 
 Nevezési díj mindkét kategóriában lesz.
 Előnevezéssel: 1.000.-
 Helyszíni nevezéssel: 1.500.-
 
 
 Bajnokságban a helyezésekért kapható pontok:
 
 VERSENYEN ELÉRT HELYEZÉSEK PONTOZÁSAI :
 
 I. hely   –  20pont
 II. hely  –  18pont
 III. hely –  15pont
 IV. hely  -  12pont
 V. hely   -  10pont
 VI. hely  -  8pont
 VII. hely –  6pont
 VIII. hely – 4pont
 IX. hely   -  2pont
 X. hely    -  1pont
 
 További versenyinfók hamarosan.
 
 Üdv: H.R.C.C.T.
 _________________ RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5 Vanquish VS4-10  Jeep JK,  SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,  - RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER - 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Leowrc | 
			
			
				|   Elküldve:  hétf. feb. 27, 2012 4:28 pm  |  |  
		| 
			
			| Off-road Mester |  |  |  Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
 Hozzászólások: 4374
 Tartózkodási hely: Gödöllő
 | 
			
				| Hi All! Újból megszülettek az verseny időpontok.  Íme: 1. április 8 Camel rock reload (új helyszín) 2. május 13  3. június 10  4. július 1 5. július 22 (éjszakai)  6. augusztus 12  7. szeptember 16 8. október 7 Hamarosan inditjuk a nevezést, itt:http://rcportal.hu/rendezveny.php?id=19 és ittviewtopic.php?f=23&t=20 Üdv: Leo_________________ RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5 Vanquish VS4-10  Jeep JK,  SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,  - RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER - 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Leowrc | 
			
			
				|   Elküldve:  hétf. feb. 27, 2012 10:13 pm  |  |  
		| 
			
			| Off-road Mester |  |  |  Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
 Hozzászólások: 4374
 Tartózkodási hely: Gödöllő
 | 
			
				| Hi! Kérdések, válaszok, képek, videók itt:viewtopic.php?f=28&t=94 Üdv: Leo_________________ RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5 Vanquish VS4-10  Jeep JK,  SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,  - RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER - 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Leowrc | 
			
			
				|   Elküldve:  kedd feb. 28, 2012 8:34 pm  |  |  
		| 
			
			| Off-road Mester |  |  |  Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
 Hozzászólások: 4374
 Tartózkodási hely: Gödöllő
 | 
			
				| Hi All! Ezennel megnyitom a nevezést az idei első futamunkra!! A már említett két helyen lehet ezt megtenni: - viewtopic.php?f=23&t=20 - http://rcportal.hu/rendezveny.php?id=19 Egy kis kedvcsináló plakát.   Üdv: Leo_________________ RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5 Vanquish VS4-10  Jeep JK,  SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,  - RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER - 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Napalm | 
			
			
				|   Elküldve:  csüt. márc. 01, 2012 1:37 pm  |  |  
		| 
			
			| Sziklamászó |  |  |  Csatlakozott: pén. jan. 27, 2012 7:14 pm
 Hozzászólások: 1099
 | 
			
				| Ahoy! Megragadván az alkalmat, gyorsan neveznék is itt!   1, Napalm: DF90 (Axial), Class 1
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Radzsbi | 
			
			
				|   Elküldve:  csüt. márc. 01, 2012 4:01 pm  |  |  
		| 
			
			| Bója kerülgető |  |  |  Csatlakozott: hétf. jan. 23, 2012 5:41 pm
 Hozzászólások: 276
 Tartózkodási hely: Üröm, Bp. III. ker. mellett
 | 
			
				| Ugyan már megvan piloton, de akkor itt is:
 1, Napalm: DF90 (Axial), Class 1
 
 2, Radzsbi Jeep-Axi,  Class1
 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Latya | 
			
			
				|   Elküldve:  csüt. márc. 01, 2012 4:05 pm  |  |  
		|  | 
			
				| Ugyan már megvan piloton, de akkor itt is:
 0, L Atya (Szexial) Class 1
 
 1, Napalm: DF90 (Axial), Class 1
 
 2, Radzsbi Jeep-Axi,  Class1
 
 
 |  |  
		|    |      |  |  |  
	
		| Leowrc | 
			
			
				|   Elküldve:  csüt. márc. 01, 2012 8:09 pm  |  |  
		| 
			
			| Off-road Mester |  |  |  Csatlakozott: csüt. jan. 12, 2012 5:05 pm
 Hozzászólások: 4374
 Tartózkodási hely: Gödöllő
 | 
			
				| Nehogy lamaradjak már!!
 0, L Atya (Szexial) Class 1
 
 1, Napalm: DF90 (Axial), Class 1
 
 2, Radzsbi Jeep-Axi,  Class1
 
 3, Leowrc Terepjáró  Class1
 
 Üdv:Leo
 _________________ RC4WD TF2 Marlin Crawler, RC4WD TF2 Toyota 4Runner RC4WD TF2 SWB Jeep Wrangler, RC4WD TF2 LWB Toyota SR5 Vanquish VS4-10  Jeep JK,  SCX10 Jeep Wrangler, TT Subaru,  - RC4WD TEAM DRIVER - CRAZY-CRAWLER TEAM DRIVER - TOPMODELLISMO TEAM DRIVER - 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| citroenpeti | 
			
			
				|   Elküldve:  csüt. márc. 01, 2012 10:46 pm  |  |  
		| Csatlakozott: kedd jan. 24, 2012 8:30 pm
 Hozzászólások: 146
 Tartózkodási hely: Budapest
 | 
			
				| Nehogy lamaradjak már én is!!
 0, L Atya (Szexial) Class 1
 
 1, Napalm: DF90 (Axial), Class 1
 
 2, Radzsbi Jeep-Axi, Class1
 
 3, Leowrc Terepjáró Class1
 
 4, Citroenpeti UMM Alter II (SCX-10) Class 1
 
 Üdv.
 F.P.
 _________________
 Vaterra:
 Peugeot P4, 504 Dangel, Jeep JK
 SCX10:
 Citroën 2CV Proto
 UMM Alter II
 Jeep CJ7, YJ
 Land Rover Defender, Discovery
 Wraith:Jeep
 Hummer H1 1:6
 Yeti XL
 RR10
 
 
 |  |  
		|    |   |  |  |  
	
		| Latya | 
			
			
				|   Elküldve:  csüt. márc. 01, 2012 11:47 pm  |  |  
		|  |  |  
		|    |      |  |  |  |  |  
	
	| Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég |  |  |  
	|  |  | Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
 Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
 Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
 Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.
 
 |  |  |